Beautiful of November
wish they are freedom
Assalamualaikum and hai bloggie <3 muah muah , hai readers . eh eh awak semua sihat ?

Ok saya tak sihat dah 3 hari sakit tekak , selsema and maybe demam , hope semua sihat ok ?
Tadi pergi jalan jalan kat Times Square tujuan nak pergi lowyat , then then , lalu lah dekat kaki lima tuh kan ?
Mula mula aku datang aku ternampak sorang budak ni dalam umur 5-6 tahun dukung adik dia yang umur beberapa tahun entah sambil pegang botol susu yang more kepada air masak , aku terus sebak kot , budak budak kecik dah jadi pengemis .  Macam mana besar nanti ? Aku terus jalan ke depan sebab tak sanggup nak tengok budak tuh lagi , then jalan dah dalam low yat aku balik nampak budak yang sama dia dukung adik dia sambil tadah tangan , Ya Allah , aku betul2 sebak kot . then ada jgk beberapa budak lain yang senasib dengan dia . Duduk tepi tangga budak lelaki dia duduk , adik dia tidur atas beg , dia betulkan posisi tidur adik dia , Aya Allah aku nak nangis tengok dorang , aku nak tolong tapi macam mana ? Memang ramai orang lalu lalang tapi tak pedulikan diorang , Aku belum cukup dewasa kot aku still bawah tanggungan parents aku kalau aku bawa dorang balik memang susahlah kan ? Nak bawa dorang ke mana ? Kang ada jugak kes kes yang tak best didengar , Sindekat cari aku sebab larikan budak budak DORANG . Gosh ! Sedihnya tengok . kalau orang orang tua aku tengok mengemis aku tak kesah sebab dorang dah boleh fikir dah . Niey budak kecik baya baya adik aku kot . Bersyukur kita dilahirkan sempurna dari segi keluarga kewangan . Budak budak yang kat luar tuh ? Even miskin tapi ada tempat berteduh , Niey budak budak yang di kaki lima ni entah makan entah tidak , Ya Allah . sedihnya tengok . :'(


please be strong children <3

Posted at 6:48:00 AM | 0 CintaBergerak

Welcome

Assalamualaikum, Yayable for the friendly calling.
"Every man needs a woman when his life's a mess , because just like the game of chess.The Queen protects the King"-EAMC



LOVE NOTES




Credits

Blogskin: Farrah Midori
Basecode: Speaking Bunny
Background : Farrah-MidoriEditor : Yayable


Past Time


Heart Chat Bubble