Beautiful of November
Ekspidisi Gunung Nuang
Assalamualaikum and helloooo world !
Finally after im wake up , my leg already fine and my condition also 8/10 . Erk why ?
Surely dear , yesterday my Ppu friends , teachers and I hiking at Gunung Nuang , Selangor :)

Ok malahh eden nak speaking dah , kalau MUET band 6 hebat lah ugak eden nak speaking ni hah , Ni setakat band 2 je , apada ada hal -.-
Haaa ok as i said just now , aku pgy mendaki gunung Nuang Semalam . Andddd people just said and also me . What ! Yaya pergi mendaki ? Like Seriusly ? -.- Yeahh seriusly im hiking . Tak percaya ? Haaa jap lagi aku tunjuk eh ? Hahaha . ok bertolak dari sekolah pukul 7.30 am pagi , then sampai ke tempat kejadian around 8 pm plus plus , aku tak pasti sebab teruja nak pergi kan , dengan shah bawa kereta sebelah aku membebel macam bawa anak - anak , hahaha ^_^ *peace shah*

Then after sampai kitaorang pun memulakan pendakian kitaorang dengan bacaan doa yang diketuai oleh Cikgu Alif i think , yelaa time dorang baca doa aku pgy toilet -.- , baca doa sendiri sendiri je laa -.- Then naik lah Gunung YANG ketinggian dia 1498 m . jarak dia . Erk aku lupa tapi dia ada 4 pondok yang sangat jauh perjalanan dia -.- . First naik guess what , Hujan ! YeS HUJAN . nasib tak lebat tapi basah juga lah kami , sampai perhentian ke 4 . Kena naik lagi jalan yang berliku liku , onak dan duri , cewaaah ayat . Ok seriusly jauh kau , dari Cheras ke Pavilion jalan kaki . Erk -.- Betul kot . hahaha .

Then sampai dekat kem LOLO . idk its my first time hiking Mountain not Bukit kayy . Gunung first time ^_^ .
Then sampai dekat sungai dia . Ok seriusly jernih gila air and sejuk  , sampai atas , kena cahaya matahari berasap -asap badan kitaorang , hahah haba kan ^_~ .
Then mendaki tuh dah ambil masa 3-4 jam pendakian . then dorang mandi semua . main air bagai -.- Yeahh budak lelaki kalau jumpa sungai dorang terus terjun , haha budak-budak Ppu aku lah ! .

Then turun balik gunung around 2-3 jam macam tuh ^_^. Pergi sama-sama tapi masa turun gunung berpecah pecah pulak , haish aku kumpulan ke 3 sampai . mana tak nya aku berjalan berdua je. and aku hampir terjatuh lubang ok -.- Alhamdulillah aku masih selamat . Then turun pun dengan selamat . sampai je rumah aku tak boleh bergerak -.- kaki aku kejang sampai lah hari ni .. Seriusly penat tapi enjoy gilaa ^_^ . So next time InsyAllah kalau aku kuat . kita pergi hiking lagi ok ? <3

Permulaan pendakiaan :D

Di pertengahaan jalan :D

^_^


Seee ^_^


look how fat am i -.-

See the air jernih

And lastely me without edit and make up ^.~
Alhamdulillah aku tak kena gigit pacat :P

Posted at 3:45:00 AM | 0 CintaBergerak

Welcome

Assalamualaikum, Yayable for the friendly calling.
"Every man needs a woman when his life's a mess , because just like the game of chess.The Queen protects the King"-EAMC



LOVE NOTES




Credits

Blogskin: Farrah Midori
Basecode: Speaking Bunny
Background : Farrah-MidoriEditor : Yayable


Past Time


Heart Chat Bubble