Beautiful of November
Silent
Cuaca mendung , sunyi dalam rumah ini , sesunyi diri aku

Assalamualaikum 

Mata kita bulat

Mata melilau ke langit , merenung dan mengimbas kembali apa yang berlaku sejak 19 tahun lalu...,

UPSR
Dahulu gadis kecil di atas ini dikatakan periang , kuat gelak senyumannya tidak lekang dari bibir , Pernah manja seketika dahulu tapi semuanya hilang lepas kelahiran adik lelakiku , bukan sebab apa , semua perhatian tertumpu kepada dia , Bukan aku cemburu , tapi kasih sayang keluara terhadap aku semakin berkurang , ditambah apabila keputusan UPSR aku tidak seberapa , tapi sekurang-kurangnya aku dapat 2A 3B ,tetapi tidak di endah oleh ayahku , dia buang aku ke tepi , Tidak langsung memberi kata semangat kepadaku , Hanya tahu menjatuhkan aku , Aku luahkan kepada ibuku , Tapi tetap sama jawapan nya , Sama seperti ayahku . Aku tahu aku tidak sepandai abang , dan adik ku , tapi aku cuba , Kakak ku tidaklah sepandai mana , tapi di pandang tinggi juga oleh ibubapa ku , Mungkin kerana dia yang sulung . Mungkin....

PMR
Masa ini aku sudah mengenali erti cinta , kerana bagi ku masa itu aku gembira apabila sentiasa ada orang ambil berat tentang diriku. Di rumah tiada siapa pedulikan aku , Makin lama senyuman dan gelak tawa gadis ini semakin hilang . Pernah ayahku memulaukan ku , memberi kata-kata yang sangat menusuk kalbu hingga aku menangis sendirian , Hampir aku ingin menjawab PMR , Ayah ku berikan lagi kata-kata yang tidak membawa apa-apa makna , semakin dia memberi nasihat yang entah apa-apa , semakin aku menangis . Alhamdulillah keputusan aku hanya lah 1A , Tapi aku bangga kerana tiada yang gagal dan aku dapat masuk kelas Sains .

SPM
Usia ku masih meningkat remaja  , Makin matang . Tapi ibu bapa ku masih menganggap aku seperti anak-anak kecil yang sentiasa menrengek mahukan sesuatu daripada ayahnya , Di sekolah aku aktif , tetapi aku di rumah diam seribu bahasa , Adik ku makin membesar tetapi makin dia besar makin ligat bahasanya , Hilang rasa hormatnya kepada ku , Pernah aku memukul adikku , tetapi aku menerima padahnya daripada ibu , Sungguh niat aku hanya untuk mengajar adikku untuk hormati yang tua , tetapi ibubapa,kakak abang terlalu manjakan dia , Aku Redhaa...

PLKN
Saat aku di PLKN SABAH , Selama 3 bulan , Sebak aku sendiri , kerana dipulau dan diperlekehkan oleh rakan sebaya ku sendiri , Tiada siapa disana untuk menemaniku , Hanya beberapa kawan ku yang menyokong aku dari belakang , Hampir setiap Sabtu dan Ahad aku tidak lupa untuk menghubungi keluarga ku , Rindu teramat sangat , tapi adakah mereka ingat akan aku . Teman lelaki ku menjadi saksi , setiap apa yang berlaku di antara aku dan keluarga ku , Dia memahami diriku .

STPM
Harini detik demi detik menungg lagi 4 bulan untuk aku menjawab peperiksaan STPM . Gugup rasanya , Semalam kakak ku mengatakan bahawa dekat rumah aku ligat pemalasnya , dekat sekolah aku banyak bicara . Aku terfikir sejenak , Mengapa begini ? Hm tapi yang pasti kerana aku kurang perhatian daripada keluarga , tetapi Alhamdulillah aku pandai menjaga diri , tidak ku termakan dengan aktiviti tidak bermoral . menagih dadah , keluar masuk kelab malam , Alhamdulillah aku bersyukur kerana Allah memberikan aku keluarga , hidup yang bersederhana , Aku bersyukur...

Pengalaman mengajar aku untuk menjadi lebih matang , sesungguhnya aku benci waktu remajaku , sebolehnya aku ingin pergi jauh dari keluarga ku , membina masa depan sendiri , berdikari sendiri , sikap ku yang perluku ubah.
Sepi sendiri

Posted at 3:12:00 AM | 0 CintaBergerak

Welcome

Assalamualaikum, Yayable for the friendly calling.
"Every man needs a woman when his life's a mess , because just like the game of chess.The Queen protects the King"-EAMC



LOVE NOTES




Credits

Blogskin: Farrah Midori
Basecode: Speaking Bunny
Background : Farrah-MidoriEditor : Yayable


Past Time


Heart Chat Bubble