Beautiful of November
Lifeless
Assalamualaikum and Hai ebibadi.. Rinddu gila dekat blog tercinta ni. Dah lama di tinggalkan bersendirian tanpa di beri kasih sayang yang cukup. Kesian sungguh Speaking Diary saya ini :)

Hollaaaa lama tak berkongsi cerita dekat blog ini. Lepas je habis sekolah banyak benda jadi dalam hidup saya, Dari diri sendiri, kepada orang lain, Cinta, kerjaya dan pelbagai benda terjadi. Nak cerita 1 per 1 pun rasa macam tak ada point dah nak cerita. Tapi apa yang mampu di kongsi akan dikongsikan :)


#1. Job
After habis je Stpm. Niat nak cari kerja. So apply la kerja dekat Tokio Marine Insurans. So interview apa semua. Dia cakap apa-apa hal nanti dia call. Okay aku pun tunggu lah. At the same time. Kakak aku minta tolong untuk jadi wardrobe cerita Setia Hujung Nyawa . yelakan daripada duduk melanguk je kat rumah baik tolong sementara kerja tu panggil. Then dah masuk bulan 1 dia tak panggil-panggil. So aku decide follow team ni sampai habis. So mula lah rutin harian saya sebagai belakang tabir sebagai Assistant Wardrobe Setia Hujung Nyawa (: selama sebulan. Dalam sebulan tu memang happy and best walaupun penat and tak cukup tidur, Tapi pengalaman yang aku dapat sangat tidak ternilai. Then bila seminggu nak habis. DAPAT call dari office suruh masuk kerja. So i got job as Temporary Clerk. Bolehlah daripada tak ada. Nak cari pengalaman sebenarnya. So now baru merasa kerja office (: InshAllah i will be a good worker. But i miss all the crew :/

*Bukan nak tunjuk. Tapi sekali sekala nak show off XD.* - Correction is Noorhidayah Zulkarnain

#2. Love
Hahaha bila nak cerita pasal cinta, aku rasa macam.. *krik krik* Bila kita betul-betul sayang dekat dia, Lepastu dia tinggalkan kita tanpa sebarang alasan. Diabaikan. Aku rasa macam kenapa jadi macamni? Adakah ini hukuman yang aku terima? Then after that aku cuba untuk terima seseorang yang lain dalam hidup aku. Selama 20 hari aku cuba untuk bersama dia. Tapi hati aku masih pada yang lama. Aku memang tak boleh nak tipu perasaan sendiri. Kalau aku teruskan aku takut aku akan buat benda yang sama macam orang yang pernah aku sayang dulu buat dekat aku. Sebelum perangai aku berubah. Baik aku undurkan diri. Tapi si dia tidak pernah memahami perasaan aku. Takpa awak anggap semua benda ni dugaan. Saya pasti awak akan dapat orang yang lebih baik daripada saya. Saya sentiasa doakan awak. So buat masa sekarang. Hati saya tertutup untuk menerima sesiapa. Tapi aku tak berani nak cakap. Cinta boleh datang bila-bila masa. Hanya pasrah dan redha.

#3. MySelf
Aku makin matang dalam hidup, tapi masih mahu belajar untuk menjadi orang yang lebih baik untuk masa depan. Aku nak sambung belajar. Aku perlukan segulung ijazah untuk masa depan. Aku tak akan sia-siakan masa aku. Sekarang fokus aku adalah pada kerja dan life. Bussiness yang aku buat sendiri pun aku perlu fokus. Ramai sangat dah tempah. Aku tengah curi masa untuk buat. Yaya you can do the best. You can!



Posted at 11:22:00 PM | 0 CintaBergerak

Welcome

Assalamualaikum, Yayable for the friendly calling.
"Every man needs a woman when his life's a mess , because just like the game of chess.The Queen protects the King"-EAMC



LOVE NOTES




Credits

Blogskin: Farrah Midori
Basecode: Speaking Bunny
Background : Farrah-MidoriEditor : Yayable


Past Time


Heart Chat Bubble