Beautiful of November
Rententan Rantauan
Assalamualaikum! Yo readers,

Rinduuu berbelog-ing.

Dah sebulan belajar di tempat orang and banyak pengalaman dan ilmu yang dapat, Memang banyak benda baru belajar lagi-lagi dalam study. Aku yang tak minat duk buka busniess tertibe terjebak ambil degree dalam busniess adminstration, Actually bukan dia fokus kepada business study, nak jadi manager ke, senior manager,buka busniess ke start dari sini ah. Aku kalau boleh ada rezeki nak jadi MANAGER. Pointer kena gempak ah. Setakat cakap mulut memang daq ah.

Kalau pergi tempat orang mesti akan ada orang yang tak puas hati  dengan kita. Actually dah biasa, yela bila orang iri hati dengan kelebihan yang ada pada diri kita memang gitu lah kan? But kalau iri hati pun tak perlu lah nak perkecilkan pelajar STPM. Walaupun awak tuh budak Asasi, pergi kelas pakai baju blink-blink, bawa kereta mewah, dapat pinjaman semua, lepastuh duk rendahkan budak STPM yang pakai baju sekolah, pergi sekolah jalan kaki, belajar dalam kelas bukan duduk dalam acon. Kalau nak tengok antara STPM dgn Foundation, sama je taraf dia. Tapi ilmu yang kami dapat pun bukan khusus je.Tak perlu nak pandang rendah dengan budak lepasan sekolah ni. Sama-sama ambil SPM kan? Ke awak lahir-lahir terus masuk U?

Hati panas, redup redap je rasa, tapi kena bersabar. Baru sebulan belum 3 tahun. Sabar itu separuh dari iman, biar kita bawa diri kita, peduli apa orang nak cakap pasal diri kita, Asalkan jangan ganggu hidup orang. Dan jangan sesekali jadi diri orang lain. Jadi je diri kita, kalau orang tak suka ke suka ke, Pedulikan lah! Be happy with yourself, make your parents proud of yourself! Aim your target!


Be cool dear! You can do it!


Posted at 5:17:00 AM | 0 CintaBergerak

Welcome

Assalamualaikum, Yayable for the friendly calling.
"Every man needs a woman when his life's a mess , because just like the game of chess.The Queen protects the King"-EAMC



LOVE NOTES




Credits

Blogskin: Farrah Midori
Basecode: Speaking Bunny
Background : Farrah-MidoriEditor : Yayable


Past Time


Heart Chat Bubble