Beautiful of November
Kawan atau Lawan?
Assalamualaikum, hello readers harini ada storyteller nak bercerita. Ofcourse lah myself kan? Sekadar na =k meluahkan apa yang tersirat dan tersurat je sebenarnya kan.

Kawan?Sahabat?Friend?BestFriendFOREVERANDWHATEVER?
Satu ungkupan yang senang disebut tapi nak menilainya sangat susah, betul ke selama ini kita berkawan dengan orang yang betul? Berkawan dengan orang yang sentiasa berada disamping susah senang kita, suka duka kita? Ada lagi ke orang macam ni? Mungkin ada tapi tak ramai yang sanggup berkorban demi kawan dia.

Terus terang aku cakap dari dulu sampai sekarang aku anggap semua kawan aku sama, tak ada yang lebih atau kurang, semua sama. Sebab aku rasa kenapa perlu aku ada kawan baik sedangkan kawan aku tuh jenis tikam aku dari belakang kan? Aku jenis senang percaya orang tapi atas orang juga sebenarnya. Aku percaya bukan 100%. Aku je anggap seseorang tuh kawan baik, tapi dia tak pernah pun anggap, kalau dia anggap takkan lah dia nak kutuk aku belakang belakang, tikam aku dari belakang kan? Cantik sangat perangai macam tuh kan?

Sebab itu kadang-kadang aku jealous bila tengok cara lelaki berkawan, diorang bergurau semua kena tempat, bergaduh pun kejap je, kutuk depan depan, tak makan hati, sebab itu aku suka cara berkawan lelaki berbanding perempuan. Ada sesetengah perempuan ni dia berkawan memang betul-betul jujur, kongsi semua benda sama-sama, itu pun sweet juga, kalau keluar berdua bertiga berempat nampak macam adik beradik semua, Hah itu baru sahabat bila susah senang bersama semua. Ada jenis tuh, yang berkawan hanya untuk kepentingan diri dia sendiri. Mana lah tahu kan. Manusia sekarang ini kita tak boleh jangka diaorang macam mana.Sebab itu aku lebih berhati-hati dalam pilih kawan. Aku berkawan dengan semua orang tapi bukan rapat dengan semua orang. Faham maksud aku? Peduli lah orang nak kata apa.

Sebab kau tak ada dekat tempat aku, rasa apa yang aku rasa. Kena tikam dengan kawan baik sendiri. Bukan sekali bukan dua kali tapi dah berkali kali. Padahal punca dia kecil je. Nak di perbesar besarkan macam aku baru lepas bunuh orang. Fikir dulu sebelum bertindak nak cakap macam-macam. Sabar aku ada tahapnya, kalau sabar aku dah hilang dengan kau kau hilang dekat muka bumi ni. Aku hanya mampu doakan kau bahagia dunia akhirat dengan hidup kau. Aku tak sempurna tapi aku masih tahu siapa aku.



SABAR itu je kunci, Doa orang yang teraniaya Allah akan dengar.





Posted at 8:55:00 AM | 0 CintaBergerak

Welcome

Assalamualaikum, Yayable for the friendly calling.
"Every man needs a woman when his life's a mess , because just like the game of chess.The Queen protects the King"-EAMC



LOVE NOTES




Credits

Blogskin: Farrah Midori
Basecode: Speaking Bunny
Background : Farrah-MidoriEditor : Yayable


Past Time


Heart Chat Bubble